Nieuws

Welkom in de Koicave!

Auteur Topic: Zuurstof in de winter  (Read 899 times)

Bas42

• AK Adviseur
    • Bekijk profiel
Reactie #15 Gepost op: Februari 23, 2021, 12:25:25 pm
Ik heb de hele winter door belucht. Deels om de circulatie in de vijver op gang te houden (en dus de vuilafvoer richting bodemdrains). Deels omdat ik de indruk heb dat het de vissen ten goede komt.

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Madinees

• Senior tategoi
    • Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: Februari 23, 2021, 19:03:03 pm
Ik heb de hele winter door belucht. Deels om de circulatie in de vijver op gang te houden (en dus de vuilafvoer richting bodemdrains). Deels omdat ik de indruk heb dat het de vissen ten goede komt.

Ik belucht ook hele de winter, wel minder frequent (om de twee uur even een kwartier). Komt de activiteit van de vissen wel ten goede.
Weet eigenlijk niet of dat goed is, misschien verbranden ze zo juist wel te veel. Vooral door de stroming denk ik.

Bas42

• AK Adviseur
    • Bekijk profiel
Reactie #17 Gepost op: Februari 24, 2021, 12:49:51 pm

Ik belucht ook hele de winter, wel minder frequent (om de twee uur even een kwartier). Komt de activiteit van de vissen wel ten goede.
Weet eigenlijk niet of dat goed is, misschien verbranden ze zo juist wel te veel. Vooral door de stroming denk ik.
Het hangt ook direct samen met je watertemperatuur.

Adviseur AK
Matsue KoiCave Cup 2019, Red Label Koichallenge 2018/2019
Vijver 25 m3 met Combifilter Red Label 30/35, 2x 20.000 ANP pomp,  opgroeibak/q-bak 2000 liter

Dennis

• Junior Tategoi
    • Bekijk profiel
Reactie #18 Gepost op: Februari 24, 2021, 19:43:40 pm
Ik denk ook dat de vissen actiever worden,van de beweging in het water,als je de luchtpomp aanzet,ipv.de extra zuurstof die het oplevert.

Madinees

• Senior tategoi
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: Februari 24, 2021, 23:14:36 pm
Ik denk ook dat de vissen actiever worden,van de beweging in het water,als je de luchtpomp aanzet,ipv.de extra zuurstof die het oplevert.

Ik denk niet dat het komt door de extra zuurstof.Bij koud water heb je sowieso al snel een vrij hoog absoluut getal. Het is meer dat de stroming de vissen tot beweging brengt.